Tristeti provinciale

O zi minunata pentru toti cei pentru care la anatomie arterele si venele se traseaza cu alb si negru. Am invins celalta Universitate din prima liga, cu un scor categoric, si mai ales, i-am dominat de o maniera categorica. Azi am vazut o echipa a Universitatii jucand superb, condusa admirabila de acest Gica – pardon, Dorin – Goga. Un jucator care are toate sansele sa calce pe urmele lui Hagi. Afirm asta fara nici o retinere! Pacat ca selectionerul barbugiu nu are ochi decat pentru expiratii sai si culorile ros-albastre. Dar, stai linistit Dorine, va veni si vremea ta!

Si cu toate acestea sunt trist. Sunt trist deoarece, desi matematic mai sunt sanse, ele sunt mici. Sunt trist pentru ca echipe care nu au nimic comun cu fotbalul raman in prima liga in timp ce noi ne indreptam spre matineu. Nu ma incalzeste cu nimic cantecul acela cu “Echipa noastra are sufletul curat…”! Cehlaul are sufletul spurcat, dar, dupa un meci de toata jena a batut la Vaslui si are sanse sa ne sufle ultimul loc neretrogradabil. Nu imi fac sperante desarte ca vom lua puncte in Ghencea, desi imi doresc asta mai mult decat orice. Adica nu chiar decat orice, deoarece, cel mai important e sa luam 3 puncte in ultima etapa! Indiferent de liga in care vom juca anul viitor. Suntem o echipa mica, provinciala, care a refuzat sau nu a putut sa ia parte la jocurile mizerabile de culise si liga lu’ Mitica (nu imi place sintagma dar deja mi-au spalat si mie creierul cei de la TV cu ea). Si aceasta neimplicare in blaturi ne costa.  Am pierdut puncte importante cu Bistrita – echipa ce cedeaza cu generozitate puncte  bunplatnicilor. Am facut 11 egaluri. Am jucat de multe ori peste media ligii 1. Si, cu toate astea, ne facem calcule infrigurati. Calcule matematice de care ne agatam cu disperarea naufragiatului. Suntem mandri ca suntem ardeleni, suntem mandri ca suntem curati, dar nu vom fi mandri sa retrogradam. Jiji cumpara meciuri sau arbitri, in functie de conjunctura, pe fata, fara nici o frica de lege sau de Dumnezeul pe care il invoca. Porumboiu il da pe Dorinel afara acuzandu-l de blat, si imediat dupa aia face cel mai ordinar blat televizat din ultimii ani.

Azi, pe stadion am auzit un vechi U-ist care spunea ca daca am avea echipa ca si galeria ne-am bate la cupele europene. Ii dau dreptate si vreau sa cred ca aceasta echipa se va ridica la nivelul fanaticilor ei ultrasi, asa cum a facut-o azi. Si desi bucuria victoriei mi-a fost umbrita putin de perspectiva retrogradarii, nu pot sa nu ma gandesc la vorba romaneasca ce spune ca “omul cat traieste spera”. Si speranta noastra moare ultima! Sper sa nu moara!

HAIDE “U”

Leave a Reply

