Meciul! Prolog!

Mai sunt cateva zile pana in 2 decembrie. Mai sunt doua zile pana la marele meci! Un meci al orgoliilor! Un meci in care se vor infrunta iubirea contra dolarului (sau mai nou Euro). Traditia contra oportunismului! Boemia contra muncitorimii! Neuronii contra fortei brute! Clujul impotriva lui Arpi! Sau, mai pe intelesul tutror, UNIVERSITATEA CLUJ contra cfr.

Va fi un adevarat razboi! Sper sa fie razboi doar in teren! Si sper sa ne mai demonstram inca o data daca este cazul, superioritatea. Superioritatea noastra de intelectuali. Superioritatea noastra de suporteri care iubim Universitatea dintotdeauna, nu de cand niste parveniti cu bani au pus mana pe destinele clubului si l-au bagat in prima liga! Ma trec toti fiorii cand ma gandesc la un nou meci U-cfr. Imi amintesc cu placere superba coregrafie a “sepcilor” de la ultimul meci din Gruia. Si imi mai amintesc cu placere lipsa de reactie a celorlalti – ce-i drept, atunci erau cu totii maxim 100! Dar, din pacate imi amintesc si multe episoade urate de la acel meci: ma refer la mizeriile facute de conducerea cfrista (aceeasi care este si acum in gruia) cu biletele pentru U-isti, la mizeriile facute de jandarmerie suporterilor Universitatii la cererea aceleiasi conduceri, la faptul ca o parte mare a suporterilor nostri au fost lasati sa intre pe stadion abia prin minutul 15 al meciului! Am fost acolo si am suferit!

Acum, in Romania anului 2007, la cativa ani de la acele momente imi dau seama ca aceeasi conducere de atunci incearca sa ne faca aceleasi mizerii. Senzatia de deja-vu e tot mai acuta Si e trist. Asa cum Bucurestiul are Steaua – Dinamo, asa si Clujul are U – cfr! Cu bune si cu rele! Degeaba va plangeti ca suporterii Universitatii sunt huligani, sunt patimasi, sunt…cum vreti voi. VOI, cei din conducerea cfr sunteti principalii vinovati pentru tot ceea ce se intampla intre cele doua galerii. Voi sunteti care inflamati spiritele si asa agitate, voi sunteti cei care credeti oamenii platiti sa cante simt la fel cu cei ce canta din inima, voi sunteti cei care faceti pe dracu-n patru sa manjiti numele Universitatii si al “Sepcilor rosii” crezand ca procedand astfel veti fi mai iubiti! Dar dragostea, e unul din putinele lucruri care nu poate fi cumparat; sau se transforma in prostitutie!

Este anormal, ca in anul 2007 sa se mai vanda chestii “pe sub mana” ! Si pentru a nu cita doar site-ul suporterilor Universitatii, puteti citi despre aceste manarii tipice Muresan aici si aici , unde puteti vedea si biletele in cauza! Cred ca acest meci nu este al cfr-ului, nu este al Universitatii, ci este al CLUJULUI! Si mai cred ca clujeanul de rand, are dreptul de a participa la acest meci! Sau va este frica de acest clujean de rand, ca ar putea simti in alb si negru? E singura explicatie plauzibila! Rusine!

Acuzam nu de mult, ca presa clujeana este manipulata de unii sau altii! Un om de presa sportiva din Cluj, mi-a motivat lipsa unei informatii din ziarul la care lucreaza, vis-a-vis de un conflict intre suporteri, prin faptul ca redactia acelui ziar a preferat sa nu faca tam-tam pe seama acestor conflicte exact pentru a nu inflama spiritele. Apoi si alti ziaristi au spus acelasi lucru! Toata stima! Desi la momentul respectiv nu v-am inteles decizia, va felicit pentru initiativa. E vorba de oameni de la Ziua de Cluj si de la CityNews. Sunt oameni care au judecat rational si nu cu inima aceste evenimente! Inca o data, jos palaria! Dar, se pare ca daca presa incearca sa readuca acest derby in terenul de fotbal, sunt suficient de multi doritori de sange! Si de K1! Si de boc’s (scuze, box) profesionist. Nu mai departe de azi, ziaristii de la Ziua de Cluj au fost amenintati de un anonim cu moartea: “O să am eu grijă să nu mai călcaţi voi în Gruia! Sunteţi nişte gunoaie toţi de acolo! E un gunoi de ziar şi nu-l voi mai cumpăra. De fapt, nici nu-l cumpăr, că mă uit pe net. Să mergeţi pe “Moina”, acolo cu boschetarii, că acolo vă e locul!” ! Este inadmisibil! Probabil la “recomandarile” cuiva, politia va gasi vinovat de acest apel vreun U-ist inflacarat si setos de razbunari ancestrale!

Am o rugaminte, care imi va atrage antipatia multora dintre fanii Universitatii:
Va rog fiti rationali! Va rog fiti ultasi, si raspundeti provocarilor prin cantec! Va rog nu va lasati provocati, deoarece asta se asteapta! Va rog RAMANETI SUPORTERI AI UNIVERSITATII: OAMENI CU ONOARE, CU BUN SIMT SI CU INTELIGENTA! Nu cadeti in capcanele intinse de acesti iuda ai fotbalului romanesc! Desi va fi foarte greu, va rog nu provocati nici un fel de incindete! TREBUIE SA DEMONSTRAM CA AM FOST, SUNTEM SI VOM FI INTOTDEAUNA SUPERIORI! SI TREBUIE SA DEMONSTRAM CA CEEA CE CANTAM CU MULT DRAG ESTE ADEVARAT: CLUJUL SUNTEM NOI!

Haideti cu totii sa incercam sa ne respectam! Pe noi! Ganditi-va la galeria Universitatii din anii ’60-’70. Ganditi-va la galeria Universitatii dintotdeauna! Am fost si trebuie sa ramanem intelectuali! Nu mercenari abrutizati! Ganditi-va ca noi avem ceea ce ei n-au sa aiba niciodata: SPIRIT!

Ganditi-va bine, si haideti sa transoformam impreuna acest derby intr-o sarbatoare a Universitatii! A galeriei Universitatii! A tuturor celor pentru care U e mai mult decat o vocala! Sa ii facem mandri pe cei ce au purtat cu onoare si mandrie culorile clubului nostru, si acum nu mai sunt printre noi! Sa-i facem sa se bucure acolo sus, unde sunt, ca spiritul Universitatii traieste etern, asemeni lor!

Sper din suflet ca urmatoarea mea “scriere” sa se numeasca Meciul! Epilog! si nu Meciul! Necrolog! Aici ma puteti ajuta si voi! Si sper sa o faceti!

9 Responses to “Meciul! Prolog!”

  1. […] Un prolog al meciului de duminică. Plin de raţiune, bun simţ şi cumpătare. Merită […]

  2. Perfect de acord cu tine.
    As avea nevoie de o adresa valida de mail la care te pot contacta.

  3. Adi, adresa e uclujforever2001@yahoo.com . Imi cer scuze, dar nu am prea verificat mailurile de pe aceasta adresa, dar incepand de azi le voi verifica zilnic! Te salut
    PS Vasile, inca o data imi cer scuze

  4. […] gasit aici un articol excelent, referitor la meciul de duminica. Felicitari autorului, articolul e foarte bine […]

  5. am inteles ca si U a procedat la fel cu locuri pentru cfr-isti adica le-a vandut la pret dublu…sau prefectu vorbeste prostii?. ambele galerii sunt de vina, parearea mea, pentru ca nu mai simt cu sufletul fotbalul ci cu, pardon de expresie “coa*ele”. toate cele bune si sper sa avem o seara de duminica linistita in gruia…macar de dragul celor care nu au nimic de a face cu fotbalul si o iau de multe ori in freza aiurea.

  6. buna insemnare. astia sunt fanii adevarati. ma doare sufletul ca nu i-am batut dar inca mai sper sa ne salvam.

  7. Aseara s-a vazut inca odata, desi era evident, ca U este simbolul sportiv al Clujului. Din mii de piepturi s-a cantat “Slava tie studentie,”, cantecul generatiilor intregi de U-isti. Suporterii au fost de nota 10,cu o singura remarca. Scandarile cu tenta etnica nu-si au loc intr-o galerie studenteasca, a unui club dintr-un oras universitar. In rest, am ramas cu impresia ca oricate performante cumparate ar avea bakterii, niciodata nu vor putea mobiliza mii de oameni. Si asta pentru ca iubirea pt. o echipa nu se cumpara, nu e o marfa oarecare.

  8. […] de gruia am ajuns si la meciul de maine… Inaintea partidei tur ceream suporterilor nostri intelegere, comportament civilizat, etc. Acum nu mai simt nevoia de a fi bun. De a fi rational. De a fi impaciuitor. Sau tolerant. […]

Leave a Reply

